zestawy ćwiczeń 12-16.04.2021r.
Drogi Rodzicu! Umieszczony na stronie zestaw ćwiczeń porannych proponuję realizować codziennie w całości lub wybierając pojedyncze zabawy.
Ćwiczenia gimnastyczne możecie realizować 2 x w tygodniu lub co drugi dzień. Życzę udanej zabawy
Ćwiczenia poranne – zestaw nr 29. edukacja zdalna 12.04.-16.04.2021r.
Bębenek lub inny przedmiot może być pokrywka od garnka, w który możesz uderzać , zwinięte luźno pary skarpet zastępujące woreczek do ćwiczeń.
- Zabawa orientacyjno - porządkowa Słońce – deszcz. Na uderzenie w bębenek i hasło: Słonko świeci wesoło – dziecko biega między skarpetami rozrzuconymi na podłodze. Na uderzenie w bębenek – pokrywkę i hasło: Deszcz pada,– podnosi zwinięte skarpety, kładzie krążek na głowie. Ponowny dźwięk bębenka i hasło: Słonko świeci wesoło jest sygnałem do położenia skarpet w dowolnym miejscu na podłodze i poruszania się biegiem między nimi.
- Ćwiczenie tułowia – Witamy powracające ptaki. Dziecko siedzi skrzyżnie. Zwinięte skarpety układa przed sobą. Dłonie splata z tyłu. Na raz – stara się dotknąć czołem krążka – wita ptaki wracające z ciepłych krajów, na dwa – prostuje się, podnosi głowę do góry – rozgląda się, czy widać nadlatujące ptaki.
- Zabawa bieżna Ptaki i gniazda. Dziecko (ptak) siedzi w swoim gnieździe (siada skrzyżnie na wybranych skarpetach ). Na polecenie: lecą ptaki porusza się pomiędzy gniazdami – wylatuje na poszukiwanie pożywienia. Na sygnał: wracaj do gniazda ,wraca do gniazda. Siada obok lub na nim skrzyżnie, prostując plecy, dłonie układa na kolanach.
- Zabawa ruchowa z elementem równowagi – Czapla. Dziecko spaceruje po pokoju pomiędzy leżącymi na podłodze krążkami- skarpetami, wysoko unosząc nogi. Na hasło: Czapla – podnosi wybrane skarpety, staje na jednej nodze, a drugą, ugiętą w kolanie, podnosi do góry. Układa skarpety na kolanie i stara się utrzymać równowagę.
- Zabawa ruchowa z elementem skoku i podskoku – Szpaki na trawie. Dziecko (szpak) poruszają się pomiędzy leżącymi na podłodze skarpetami (kałużami). Stopy ma złączone. Skacze lekko, cicho, sprężycie. Na sygnał – uderzenie w bębenek W (pokrywkę lub klaśnięcie) zatrzymuje się obok kałuży, wykonuje siad skulny i piją wodę.
Ćwiczenie uspokajające. Dziecko maszeruje po obwodzie koła. Skarpety układa na głowie. Na raz – klaszcze w dłonie.
Zajęcia 2. Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 15.12-16.04.21r.(zestaw realizowany jest przez 2 tygodnie)
Potrzebujesz piłki lub przedmiotu uformowanego w kulę .W tym zadaniu potrzebne jest partnerowanie rodzeństwa lub rodzica.
- Toczenie piłki do partnera. Dziecko leży na brzuchu, trzymając piłkę w dłoniach przed sobą. Partner siedzi na piętach około 2 metrów przed dzieckiem, przodem do niego. Dziecko podnosi łokcie nad podłogę i odepchnięciem toczy piłkę do partnera
.
- Rzut piłki do partnera. Dziecko leży na brzuchu, trzymając piłkę w dłoniach przed sobą. Partner siedzi w odległości około 2 metrów przed kolegą, przodem do niego. Dziecko trzyma piłkę, przenosi ją nad kark, unosząc łokcie nad podłogę, a następnie rzuca piłkę do partnera. Możecie zamienić się rolami.
- Podanie piłki bokiem. Dziecko siedzą z nogami wyprostowanymi, w rozkroku, tyłem do siebie, w odległości około 0,5 metra. Jedna osoba, dziecko trzyma piłkę w dłoniach. W parach wykonują skręt tułowia (jedno w prawo, drugie w lewo) z przekazaniem piłki partnerowi. Następnie wykonują skręt tułowia w przeciwną stronę, z ponownym przekazaniem piłki.
- Rzucanie i łapanie piłki. Dziecko chodzi po sali z piłką w dłoniach. Podrzuca piłkę w górę i stara się ją złapać.
- Toczenie piłki wokół siebie. Dziecko siedzi z wyprostowanymi i złączonymi nogami. trzyma dłońmi piłkę leżącą na podłodze przy biodrach. Dziecko toczy piłkę po podłodze wokół bioder i wyprostowanych nóg. Po wykonaniu trzech okrążeń piłki w jedną stronę należy wykonać następne trzy okrążenia w stronę przeciwną.
- Utrzymywanie piłki na podudziach. Dziecko leży na plecach z nogami ugiętymi, uniesionymi nad podłogę. Na ustawionych poziomo podudziach kładzie piłkę. Stara się jak najdłużej utrzymać piłkę na nogach.
- Podanie piłki dołem i górą. Partnerzy stoją tyłem do siebie w rozkroku, w odległości około 0,5 metra. Dziecko trzyma w dłoniach piłkę. Partnerzy unoszą ręce w górę, przekazując piłkę z rąk do rąk partnera, a następnie wykonują skłon tułowia w przód, przekazując piłkę między nogami w ręce partnera.
- Żuki toczące kulki. Dziecko chodzi na czworakach, popychając piłkę głową. Piłka powinna być popychana czołem.
- Podskoki z piłką trzymaną między kolanami. Dziecko stoi z piłką trzymaną między kolanami. Utrzymując piłkę między kolanami, podskokami przesuwa się po pokoju.