Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Terapia pedagogiczna

Nauczyciel prowadzący: Anna Nowak / a.nowak@pm143.elodz.edu.pl

Zajęcia terapeutyczne w przedszkolu odbywają się 2 razy w tygodniu po 0,5 godziny dla każdego dziecka. Dzieci uczestniczą w zajęciach indywidualnie oraz w małych grupach - do 4 osób.

Harmonogram zajęć:

Dzień tygodniaGodziny zajęć /zamiennie - w zależności jak nauczyciel pracuje w grupie/
Poniedziałek12.00 -14.00 / 10:30 - 12:30
Środa11.00 -13:00 / 10:00 - 12:00
Piątek11:00 - 13:30 / 10:30 - 13:00

 

Terapia pedagogiczna to specjalistyczne działania mające na celu niesienie pomocy dzieciom ujawniającym różnego rodzaju nieprawidłowości rozwoju i zachowania. Ukierunkowana jest ona na korygowanie i kompensowanie zaburzeń psychoruchowego rozwoju dziecka jako jednej z przyczyn niepowodzeń szkolnych. Terapia pedagogiczna na terenie naszego przedszkola prowadzona jest w formę indywidualnej i grupowej. Liczba uczestników zajęć wynosi od 1 do 5 dzieci. Staramy się stworzyć dzieciom z utrudnieniami rozwojowymi możliwość wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego na miarę ich możliwości. Bawiąc się z dziećmi szczególną uwagę zwracamy na usprawnienie funkcji słuchowych, wzrokowych, ruchowych i ich właściwą koordynację. Bardzo często prowadzimy rozmowy indywidualne z dziećmi, organizujemy zabawy, inscenizacje na podstawie tekstów literackich oraz aktywność plastyczną. Stymulujemy i wspieramy rozwój potrzeb i oczekiwań dzieci związanych z poznawaniem świata, potrzebą aktywności.

Główny cel zajęć terapeutycznych to pomoc dziecku w przezwyciężaniu trudności i umożliwienie mu prawidłowego funkcjonowania w grupie oraz osiągania pozytywnych wyników. Prowadzone ćwiczenia uaktywniają pracę mózgu, aby kształtowanie funkcji opóźnionych było wspomagane przez inne funkcje poznawcze. Tym samym nie ogranicza się wyłącznie do ćwiczeń w ramach opóźnionych lub zaburzonych funkcji. Ważne jest, aby każde zajęcia zapewniły dzieciom materiał do myślenia i mówienia oraz stworzyły możliwości do ćwiczeń ruchowych oraz pozwoliły na odniesienie sukcesu.

Ogólne wskazania terapeutyczne to:

  • zachęcanie dziecka do pracy;
  • nagradzanie za prawidłowo wykonane czynności;
  • ukazywanie atrakcyjności wykonywanych zabaw;
  • stopniowanie trudności;
  • nie dopuszczanie do tego by zabawa była chaotyczna, nużąca.

Podczas pracy z dzieckiem stosowane są metody wspierające i stymulujące naturalny rozwój dziecka oraz angażujące wiele zmysłów: słuch, wzrok, dotyk. Są to m. in. metody:

  • elementy Metody Dobrego Startu wg M. Bogdanowicz;
  • elementy Kinezjologii Edukacyjnej G. Dennisona;
  • bajkoterapia;
  • wybrane techniki relaksacyjne;
  • ćwiczenia grafomotoryczne M. Bogdanowicz;
  • „Dziecięca matematyka” E. Gruszczyk-Kolczyńskiej;
  • elementy Metody Ruchu Rozwijającego W.Sherborne;elementy
  • metody Pedagogiki Zabawy.

Terapią pedagogiczną mogą być objęte dzieci, które wykazują:

  • zaburzenia percepcji wzrokowej,
  • zaburzenia percepcji słuchowej,
  • opóźnienia i zakłócenia rozwoju ruchowego, w tym procesu lateralizacji,
  • zaburzenia procesów emocjonalno-motywacyjnych,
  • zaburzenia koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • zaburzenia manualno-grafomotoryczne,
  • specyficzne trudności matematyczne w tym zaburzenia w orientacji przestrzennej,
  • specyficzne trudności w przygotowaniu do czytania i pisania.