Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Wtorek 26.01

Projekt teatr

Wtorek 25.01.2022r.

  1. Zabawa na powitanie „Witamy się”.

Dziecko wskazuje część ciała, którą wita się  wzajemnie z rodzicem, dotykając goi, np. kolanem, stopą, łokciem, czołem, policzkiem, nosem, dłonią itd.

 

  1. Oglądanie filmu W teatrze.

Dołączam film pt. "Calineczka"

https://www.youtube.com/watch?v=r_2VJKlCNNw

W trakcie oglądania filmu dziecko poszerza swoją wiedzę na temat przedstawienia teatralnego. Proszę zwrócić uwagę na pojawiające się nazwy i zwroty i wyjaśnić nieznane dziecku pojęcia związane z teatrem, tj.: premiera, trema,próba,scenariusz,afisz.

 

  1. Rozmowa na temat: Jak powstaje spektakl teatralny.

Proszę wspólnie z dzieckiem spróbować odpowiedzieć na poniższe pytania:

− Jak inaczej nazywamy przedstawienie teatralne?

− Co to jest scena w teatrze?

− Po co w teatrze jest kurtyna?

 − Kto to jest aktor?

− Co robi reżyser?

− Kto przygotowuje przebrania – kostiumy dla aktorów?

− Czy muzyka jest ważna w przedstawieniu?

− Kto ją tworzy (komponuje)?

− Co robi oświetleniowiec?

− W jaki sposób widzowie nagradzają występy aktorów?

− Kto przygotowuje dekoracje do przedstawienia?

 

  1. Eksperyment plastyczny.

Będą potrzebne: czarny arkusz brystolu, farby plakatowe, tacki na farby, rurki po papierze toaletowym, z naciętym brzegiem (brzeg jest pocięty w wąskie paski) i zawinięte na zewnątrz, brokat, pastele olejne, szeroka taśma klejąca.

Dziecko wykonuje pracę na dużym czarnym arkuszu brystolu, na których odbija rurkami po papierze toaletowym, zamoczonymi w różnych kolorach farby plakatowej, kolorowe ślady – noworoczne fajerwerki. Posypuje brokatem mokrą farbę. Po wyschnięciu na koniec pastelami olejnymi dorysowuje długie, kolorowe linie rozpryskujących się fajerwerków.

 

  1. Ćwiczenie pamięci Ułóż historyjkę i zapamiętaj.

Będą potrzebne: kilka kart/obrazków dowolnych przedmiotów lub zwierząt. Dziecko oglądaj kolejne obrazki i mówi, co na nich jest, np.: słońce, biedronka, kwiatek, karuzela, but, książka, lalka itd. Proszę aby Rodzic odsłaniał kolejno obrazki i opowiadał do nich historyjkę:

W ciepły słoneczny dzień mała biedronka usiadła na kwiatku i zakręciła się na nim jak na karuzeli.

Dziecko ogląda kolejne obrazki, powtarza historyjkę i w ten sposób zapamiętują kolejność obrazków. Rodzic dodaje kolejne obrazki, kontynuując opowiadanie:

Tak mocno się kręciła, aż spadł jej but z jednej nogi. Biedronka znalazła zdjęcia butów w książce, na nogach lalki – modelki.itd.

Dziecko powtarza historyjkę głośno i przewiduje, co będzie na kolejnym obrazku.

 

  1. Rytmiczne dzielenie słów (na sylaby).

Dziecko dzieli rytmicznie (na sylaby) nowo poznane słowa: jednosylabowe, dwusylabowe i trzysylabowe, np.: widz, pró-ba, tre-ma, ak-tor, kur-ty-na, re-ży-ser, o-klas-ki. Dzieci powtarzają słowa i wyklaskuje każdą sylabę.

 

  1. Zabawa ruchowa Zwierzęta u Nowego Roku.

Dzieci poruszają się po pokoju w dowolny sposób. Na hasło opiekuna zmieniają ruch, naśladując zwierzę:

  • wróbelki – dzieci biegają, poruszając rękami jak skrzydłami,
  • wiewiórki – podskakują,
  • pingwiny – przesuwają się na brzuchu,
  • pszczoły – biegają, naśladując bzyczenie pszczół: bzzz.

 

Miłego dnia