Wtorek 26.01
Projekt teatr
Wtorek 25.01.2022r.
- Zabawa na powitanie „Witamy się”.
Dziecko wskazuje część ciała, którą wita się wzajemnie z rodzicem, dotykając goi, np. kolanem, stopą, łokciem, czołem, policzkiem, nosem, dłonią itd.
- Oglądanie filmu W teatrze.
Dołączam film pt. "Calineczka"
https://www.youtube.com/watch?v=r_2VJKlCNNw
W trakcie oglądania filmu dziecko poszerza swoją wiedzę na temat przedstawienia teatralnego. Proszę zwrócić uwagę na pojawiające się nazwy i zwroty i wyjaśnić nieznane dziecku pojęcia związane z teatrem, tj.: premiera, trema,próba,scenariusz,afisz.
- Rozmowa na temat: Jak powstaje spektakl teatralny.
Proszę wspólnie z dzieckiem spróbować odpowiedzieć na poniższe pytania:
− Jak inaczej nazywamy przedstawienie teatralne?
− Co to jest scena w teatrze?
− Po co w teatrze jest kurtyna?
− Kto to jest aktor?
− Co robi reżyser?
− Kto przygotowuje przebrania – kostiumy dla aktorów?
− Czy muzyka jest ważna w przedstawieniu?
− Kto ją tworzy (komponuje)?
− Co robi oświetleniowiec?
− W jaki sposób widzowie nagradzają występy aktorów?
− Kto przygotowuje dekoracje do przedstawienia?
- Eksperyment plastyczny.
Będą potrzebne: czarny arkusz brystolu, farby plakatowe, tacki na farby, rurki po papierze toaletowym, z naciętym brzegiem (brzeg jest pocięty w wąskie paski) i zawinięte na zewnątrz, brokat, pastele olejne, szeroka taśma klejąca.
Dziecko wykonuje pracę na dużym czarnym arkuszu brystolu, na których odbija rurkami po papierze toaletowym, zamoczonymi w różnych kolorach farby plakatowej, kolorowe ślady – noworoczne fajerwerki. Posypuje brokatem mokrą farbę. Po wyschnięciu na koniec pastelami olejnymi dorysowuje długie, kolorowe linie rozpryskujących się fajerwerków.
- Ćwiczenie pamięci Ułóż historyjkę i zapamiętaj.
Będą potrzebne: kilka kart/obrazków dowolnych przedmiotów lub zwierząt. Dziecko oglądaj kolejne obrazki i mówi, co na nich jest, np.: słońce, biedronka, kwiatek, karuzela, but, książka, lalka itd. Proszę aby Rodzic odsłaniał kolejno obrazki i opowiadał do nich historyjkę:
W ciepły słoneczny dzień mała biedronka usiadła na kwiatku i zakręciła się na nim jak na karuzeli.
Dziecko ogląda kolejne obrazki, powtarza historyjkę i w ten sposób zapamiętują kolejność obrazków. Rodzic dodaje kolejne obrazki, kontynuując opowiadanie:
Tak mocno się kręciła, aż spadł jej but z jednej nogi. Biedronka znalazła zdjęcia butów w książce, na nogach lalki – modelki.itd.
Dziecko powtarza historyjkę głośno i przewiduje, co będzie na kolejnym obrazku.
- Rytmiczne dzielenie słów (na sylaby).
Dziecko dzieli rytmicznie (na sylaby) nowo poznane słowa: jednosylabowe, dwusylabowe i trzysylabowe, np.: widz, pró-ba, tre-ma, ak-tor, kur-ty-na, re-ży-ser, o-klas-ki. Dzieci powtarzają słowa i wyklaskuje każdą sylabę.
- Zabawa ruchowa Zwierzęta u Nowego Roku.
Dzieci poruszają się po pokoju w dowolny sposób. Na hasło opiekuna zmieniają ruch, naśladując zwierzę:
- wróbelki – dzieci biegają, poruszając rękami jak skrzydłami,
- wiewiórki – podskakują,
- pingwiny – przesuwają się na brzuchu,
- pszczoły – biegają, naśladując bzyczenie pszczół: bzzz.
Miłego dnia