Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Wtorek 01.02.

01.02. 2022 – Wtorek

  • Temat tygodnia: „Kim będę, kiedy dorosnę?”
  • Temat dnia: „Zawody moich rodziców”

Drodzy rodzice i dzieci !

Na początek  dzisiejszego dnia proponujemy zabawę  z zestawu zabaw ruchowych nr 21.

Zabawa ruchowa z elementem skoku i podskoku „Brykanki”.

  • Podskakujcie do przodu, do tyłu i na boki. Zadanie powtórzcie kilka razy.

Czas na zabawę językową pt. „Co to za zawód?”

  • Zastanówcie się, czym mogłaby zajmować się lub czym zajmuje się ta osoba: lalkarz, cukiernik, mleczarz, bańkarz, czekoladziarz, trębacz.
  • Podajcie swoje propozycje.

Zapraszamy do rozwiązania zagadek logicznych „Jakie zawody wykonują rodzice?”

Doskonalimy umiejętności matematyczne.

Potrzebne będą: igła, materiał, guziki, książka, gazeta, czasopismo dla dzieci.

  • Czym zajmuje się mama?

Popatrzcie na zgromadzone przedmioty -  igła, materiał, nitka, guzik. Zgadnijcie, jaki zawód wykonuje mama korzystająca z tych przedmiotów?/ krawcowa, projektantka, szwaczka/

  • Czym zajmuje się tata?

Popatrzcie na zgromadzone przedmioty – książka, gazeta, czasopismo dla dzieci. Zgadnijcie, jaki zawód wykonuje tata korzystający z tych przedmiotów?/ bibliotekarz, pracownik księgarni, sprzedawca w kiosku/

  • Gdzie jest mniej?

Potrzebne będą: dowolne liczmany, np.: guziki, 6 talerzyków położonych parami na dywanie, każdy z inną liczbą liczmanów, kartoniki z liczbami(1-9).

Wskażcie te talerzyki w każdej parze, gdzie znajduje się mniej liczmanów.

  • Gdzie jest więcej?

Wskażcie te talerzyki w każdej parze, gdzie znajduje się więcej liczmanów.

  • Przy każdym talerzyku połóżcie kartonik z liczbą, zgodnie z liczbą liczmanów na nim.

Dzielimy nazwy zawodów na sylaby

  • Podzielcie na sylaby nazwy zawodów: informatyk, programista, analityk, kolejarz, kierowca, listonosz, ogrodnik, pilot.
  • Możecie sami podać propozycje i wymawiać sylaby, wtedy rodzic odgadnie słowo – nazwę zawodu.
  • Jaką głoskę słychać na początku nazwy każdego wyżej wymienionego zawodu, a jaką na końcu?
  • Spróbujcie wymienić wszystkie głoski w nazwie zawodu – pilot.

Pora na ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 11.

Potrzebne będą: szarfa

  • Śnieżny tunel – ćwiczenia zwinnościowe.

Dzieci przekładają przez siebie szarfy – najpierw od głowy do kostek, potem od stóp po głowę – udając przeciskanie się przez śnieżny tunel. Ćwiczenie powtarzają 3 razy.

  • Podskoki i bieg po śnieżnym puchu – ćwiczenia z elementami podskoku i biegu, z reakcją na sygnał.

Dzieci trzymają szarfy w dłoniach i biegają po dywanie. Na hasło Stój! rozkładają szarfy na dywanie, tworząc z nich pętelki. Na hasło Wskocz! wskakują do  szarfy i wyskakują z niej. Na hasło Start! Chwytają szarfy w dłonie, biegając swobodnie.

  • Łap śnieżkę – ćwiczenia zręcznościowe.

Dzieci  stoją naprzeciwko siebie w pozycji wyprostowanej i podrzucają do góry zwiniętą szarfę.

Wariant I: rzucają i łapią szarfę dwiema rękami równocześnie.

Wariant II: rzucają i łapią na przemian: raz jedną ręką, raz drugą.

  • Machanie nartą – ćwiczenia kształtujące postawę ciała.

Wariant I: dzieci stoją w lekkim rozkroku, trzymają rozciągnięte szarfy oburącz (wyciągnięte w górę) i przechylają ręce raz w prawo, raz w lewo, starając się nie poruszać głową.

Wariant II: dzieci w siadzie skrzyżnym na dywanie , trzymają napięte szarfy na wysokości ramion. Na sygnał wstają, starając się dalej trzymać szarfy.

Na zakończenie zapraszamy was do zabawy pt. „Wczoraj i jutro”

Rozwijamy orientację w czasie.

Potrzebne będą: kartoniki z napisami: wczoraj, jutro, skakanka lub długa linka.

  • Posłuchajcie zdania i stańcie po odpowiedniej stronie skakanki, oznaczającej wczoraj lub jutro. Jeżeli żadna odpowiedź  nie jest właściwa, stańcie na skakance.

Zdania:

- Późny powrót mamy z pracy.

- Śniadanie zrobione przez tatę.

- Wyjazd z rodzicami do dziadków.

- Wizyta z mamą na placu zabaw.