Wtorek 01.02.
01.02. 2022 – Wtorek
- Temat tygodnia: „Kim będę, kiedy dorosnę?”
- Temat dnia: „Zawody moich rodziców”
Drodzy rodzice i dzieci !
Na początek dzisiejszego dnia proponujemy zabawę z zestawu zabaw ruchowych nr 21.
Zabawa ruchowa z elementem skoku i podskoku „Brykanki”.
- Podskakujcie do przodu, do tyłu i na boki. Zadanie powtórzcie kilka razy.
Czas na zabawę językową pt. „Co to za zawód?”
- Zastanówcie się, czym mogłaby zajmować się lub czym zajmuje się ta osoba: lalkarz, cukiernik, mleczarz, bańkarz, czekoladziarz, trębacz.
- Podajcie swoje propozycje.
Zapraszamy do rozwiązania zagadek logicznych „Jakie zawody wykonują rodzice?”
Doskonalimy umiejętności matematyczne.
Potrzebne będą: igła, materiał, guziki, książka, gazeta, czasopismo dla dzieci.
- Czym zajmuje się mama?
Popatrzcie na zgromadzone przedmioty - igła, materiał, nitka, guzik. Zgadnijcie, jaki zawód wykonuje mama korzystająca z tych przedmiotów?/ krawcowa, projektantka, szwaczka/
- Czym zajmuje się tata?
Popatrzcie na zgromadzone przedmioty – książka, gazeta, czasopismo dla dzieci. Zgadnijcie, jaki zawód wykonuje tata korzystający z tych przedmiotów?/ bibliotekarz, pracownik księgarni, sprzedawca w kiosku/
- Gdzie jest mniej?
Potrzebne będą: dowolne liczmany, np.: guziki, 6 talerzyków położonych parami na dywanie, każdy z inną liczbą liczmanów, kartoniki z liczbami(1-9).
Wskażcie te talerzyki w każdej parze, gdzie znajduje się mniej liczmanów.
- Gdzie jest więcej?
Wskażcie te talerzyki w każdej parze, gdzie znajduje się więcej liczmanów.
- Przy każdym talerzyku połóżcie kartonik z liczbą, zgodnie z liczbą liczmanów na nim.
Dzielimy nazwy zawodów na sylaby
- Podzielcie na sylaby nazwy zawodów: informatyk, programista, analityk, kolejarz, kierowca, listonosz, ogrodnik, pilot.
- Możecie sami podać propozycje i wymawiać sylaby, wtedy rodzic odgadnie słowo – nazwę zawodu.
- Jaką głoskę słychać na początku nazwy każdego wyżej wymienionego zawodu, a jaką na końcu?
- Spróbujcie wymienić wszystkie głoski w nazwie zawodu – pilot.
Pora na ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 11.
Potrzebne będą: szarfa
- Śnieżny tunel – ćwiczenia zwinnościowe.
Dzieci przekładają przez siebie szarfy – najpierw od głowy do kostek, potem od stóp po głowę – udając przeciskanie się przez śnieżny tunel. Ćwiczenie powtarzają 3 razy.
- Podskoki i bieg po śnieżnym puchu – ćwiczenia z elementami podskoku i biegu, z reakcją na sygnał.
Dzieci trzymają szarfy w dłoniach i biegają po dywanie. Na hasło Stój! rozkładają szarfy na dywanie, tworząc z nich pętelki. Na hasło Wskocz! wskakują do szarfy i wyskakują z niej. Na hasło Start! Chwytają szarfy w dłonie, biegając swobodnie.
- Łap śnieżkę – ćwiczenia zręcznościowe.
Dzieci stoją naprzeciwko siebie w pozycji wyprostowanej i podrzucają do góry zwiniętą szarfę.
Wariant I: rzucają i łapią szarfę dwiema rękami równocześnie.
Wariant II: rzucają i łapią na przemian: raz jedną ręką, raz drugą.
- Machanie nartą – ćwiczenia kształtujące postawę ciała.
Wariant I: dzieci stoją w lekkim rozkroku, trzymają rozciągnięte szarfy oburącz (wyciągnięte w górę) i przechylają ręce raz w prawo, raz w lewo, starając się nie poruszać głową.
Wariant II: dzieci w siadzie skrzyżnym na dywanie , trzymają napięte szarfy na wysokości ramion. Na sygnał wstają, starając się dalej trzymać szarfy.
Na zakończenie zapraszamy was do zabawy pt. „Wczoraj i jutro”
Rozwijamy orientację w czasie.
Potrzebne będą: kartoniki z napisami: wczoraj, jutro, skakanka lub długa linka.
- Posłuchajcie zdania i stańcie po odpowiedniej stronie skakanki, oznaczającej wczoraj lub jutro. Jeżeli żadna odpowiedź nie jest właściwa, stańcie na skakance.
Zdania:
- Późny powrót mamy z pracy.
- Śniadanie zrobione przez tatę.
- Wyjazd z rodzicami do dziadków.
- Wizyta z mamą na placu zabaw.