Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Talerz pyszności

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie.

Zabawa rozwijająca orientację w przestrzeni. Dziecko wybiera sobie dowolną zabawkę np. klocek i wykonuje polecenia. Np. Podnieś klocek prawą ręką. Połóż go na lewym kolanie. Przewracaj klocek lewą ręką z jednej strony na drugą. Stań za klockiem, przed klockiem, obok klocka – z lewej strony, z prawej strony. Połóż klocek między stopami.

Dzielenie nazw obrazków na głoski.

Ćwiczenia poranne – zestaw nr XV

  • Zabawa orientacyjno-porządkowa Płotek. Dziecko porusza się w rytmie akompaniamentu na tamburynie. Podczas przerwy w muzyce ustawia się w szeregu – tworzą płotek wzdłuż brzegu dywanu.
  • Ćwiczenia dużych grup mięśniowych Pobudka. Dziecko powoli podnosi się z siadu skulnego do pozycji stojącej. Następnie naśladuje czynności, jakie wykonuje podczas porannej toalety, np. mycie zębów, twarzy, ubieranie się.
  • Zabawa z elementem czworakowania Przestraszone jeże. Dziecko – jeż – czworakuje w różnych kierunkach. Na hasło: Dziecko! zwija się w kłębek, bo przestraszyło się dzieci.
  • Ćwiczenie tułowia Szukamy kolegi. Dziecko stoi w lekkim rozkroku – rozglądają się, wykonując mocne skręty ciała w obydwie strony – szuka kolegi, z którym przyszło do parku.
  • Zabawa bieżna Uciekamy przed deszczem. Dziecko swobodnie biega. Na hasło Deszcz! przyspiesza i chroni się w wyznaczonym miejscu.
  • Ćwiczenie z elementem równowagi Wąska kładka. Dziecko, wraca z parku, przechodzi po wąskiej kładce – jest nią sznurek ułożony na podłodze w kształcie linii łamanej.
  • Zabawa uspokajająca Gdy pada deszcz. Dziecko maszeruje po kole z ręką wyciągniętą do góry; rytmicznie powtarzając rymowankę: Kiedy deszcz na dworze pada, to parasol swój rozkładam. Co pewien czas zmieniają ręce i kierunek ruchu.

Ćwiczenia słownikowe Co robi kucharz?

Dziecko poszukuje jak największej liczby czynności wykonywanych przez kucharza, np. gotuje, obiera, kroi, szatkuje, myje, wyciera, próbuje, doprawia, soli, pieprzy, smakuje, dolewa, od­cedza, dosypuje, wymyśla. Dodaje do czasowników oznaczających poszczególne czynności rzeczowniki w odpowiedniej formie, np. obiera warzywa, wyciera naczynia, soli zupę.

Słuchanie wiersza M. Bartkowicza „Słodki kucharz”.

Czy wiecie, o czym czasami marzę? Że, gdy dorosnę, będę kucharzem, by wam, gdy wszyscy już dorośniecie, dawać najlepsze potrawy w świecie. 

Mógłbym serwować wam na śniadanie omlety z jajek niespodzianek. Na obiad barszczyk na rodzynkach. Prawda, że już wam cieknie ślinka?

Na drugie danie, bardzo zdrowy, kotlet z wafelków kakaowych, zamiast ziemniaków – pączki z lukrem, obficie posypane cukrem,

sałatka z dropsów i lizaków, a wszystko – dla poprawy smaku – polane sosem wyborowym, czekoladowo-orzechowym.

Zamiast kolacji po tym wszystkim krótka wizyta u dentysty. Cóż, może lepiej w takim razie, żeby kto inny był kucharzem?

Rozmowa na temat wiersza.

Jakie potrawy przygotowywał kucharz z wiersza? Zwrócenie uwagi na szkodliwość słodyczy – psują się nam zęby, tyjemy. Wymyślanie zdrowych potraw, które byłyby zamiennikami dla słodyczy z wiersza. Np. omlety z jajek niespodzianek – omlet z jajek, z parówkami i ze szczypiorkiem; barszczyk na rodzynkach – barszcz czerwony z ziemniakami; kotlet z wafelków kakaowych – kotlet z kurczaka w panierce z sezamu albo z chrupek kukurydzianych.

Piosenka o gotowaniu

https://www.youtube.com/watch?v=ItwT03pbWhM

Zabawa – Mali kucharzeDziecko wspólnie z rodzicami układa przepisy na potrawy, które podaliby gościom na świąteczny obiad.

Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr VII (z wykorzystaniem metody R. Labana).

Potrzebne będą: paski kolorowej bibułki, nagranie muzyki, bębenek, obręcze.

  • Zgodnie z muzykądzieci maszerują po obwodzie koła na palcach, kiedy muzyka jest głośna; w przysiadzie, kiedy jest cicha. W trakcie marszu podaj dziecku złożone paski bibułki.
  • Tańczące bibułkiprzy dowolnej muzyce dziecko swobodnie tańczy, poruszając paskami bibułki trzymanymi najpierw w prawej, a następnie w lewej ręce. Podczas przerwy w grze przykuca i układa z bibułki dowolne kształty.
  • Po koleukłada na podłodze koła z bibułki, skacze dookoła nich obunóż w jedną i w drugą stronę.
  • Powitania bibułkądotyka bibułką różnych części ciała wymienianych przez rodzica.
  • Jak najwyżejwyrzuca bibułkę jak najwyżej w górę, obserwuje jej opadanie; chwyta ją tuż nad podłogą.
  • Sprytne palcechwyta palcami stopy bibułkę leżącą na podłodze, podaje ją do ręki.
  • Rysujemy ósemkędziecko przekłada bibułkę pomiędzy rozstawionymi nogami z ręki do ręki na kształt ósemki.
  • Lustrodziecko jest lustrem i odbija ruchy partnera, który stoi przed nim.
  • Wiatr i wiaterekdziecko dmucha na paski bibułki z większym i z mniejszym natężeniem.
  • Marsz z muzykąrytmicznie maszeruje przy muzyce; podczas przerwy w grze przykuca i wyskakuje w górę.

Zabawa dydaktyczna Szukamy rymów.

Przed dzieckiem leżą wymieszane pary obrazków, których nazwy się rymują. Zadaniem dziecka jest ich ułożenie obok siebie tak, aby ich nazwy się rymowały. Np. półka – bułka; tort – port; jajka – fajka; kotlety – gazety; surówka – złotówka; kanapka – żabka.