Środa 02.02.
02.02. 2022 – Środa
- Temat tygodnia: „Kim będę, gdy dorosnę?”
- Temat dnia: „Gdy dorosnę, będę…”
Drodzy rodzice i dzieci !
Na początek dzisiejszego dnia proponujemy zabawę z zestawu zabaw ruchowych nr 21.
Zabawa ćwicząca równowagę „Nietypowe rysowanki”.
- Stańcie na jednej nodze, a drugą nogą rysujcie w powietrzu małe koła i duże koła, potem zmieńcie nogę.
Zapraszamy do wysłuchania wiersza S. Kraszewskiego pt. „Zawody”
- Posłuchajcie:
Kto dom stawia? – Murarz!
Kto chleb piecze? – Piekarz!
Kto stół robi? – Stolarz!
A ty? Na co czekasz?
Każdy jakiś zawód ma,
swoją pracę dobrze zna.
W domu, w polu, w szkole też
pracuj z nami, jeśli chcesz.
Kto maluje? – Malarz!
Kto nas leczy? – Lekarz!
Książki pisze? – Pisarz!
A ty? Gdzie uciekasz?
Każdy jakiś zawód ma,
swoją pracę dobrze zna,
dookoła praca wre,
by nam lepiej wiodło się!
Porozmawiajmy na temat wysłuchanego wiersza.
- Powiedzcie, co robi stolarz, a co murarz?
- Kto maluje, a kto piecze chleb?
- Czy znacie wszystkie zawody wymienione w wierszu?
Proponujemy zabawę do tekstu piosenki – „Kim będę w przyszłości?”
Potrzebne będą: worek, drewniana łyżka, grzebień, mikrofon, konewka, list.
- Posłuchajcie:
1.Kim będę w przyszłości, pytają mnie dorośli.
Ja odpowiedź później dam, bo tak wiele planów mam.
Ja odpowiedź później dam, bo tak wiele planów mam.
Ref.: Babcia mówi: – Bądź lekarzem.
Dziadek: – Bądź drukarzem.
Ciocia: – Zostań pielęgniarką.
Wujek: – Bądź kucharką.
Mama z tatą tak co tydzień zawód mi zmieniają.
Nawet panie, te z przedszkola, też o to pytają.
Nawet panie, te z przedszkola, też o to pytają mnie.
2. Zawody są ważne, wesołe i poważne.
Może tak się przecież stać, że w orkiestrze będę grać.
Może tak się przecież stać, że w orkiestrze będę grać.
Ref.: Babcia mówi…
- Powiedzcie, o jakich zawodach była mowa?
- Jakie zawody wykonują wasi rodzice?
- Dokończcie zdanie: „Gdy dorosnę, zostanę....”
- Dlaczego?
- W przygotowanym przez rodzica woreczku znajdują się przedmioty. Odgadnijcie, z jakim zawodem związany jest dany przedmiot. Pokażcie ruchem lub gestem czynności wykonywane w danym zawodzie, np. listonosz wyjmuje listy z torby i kładzie je w skrzynce, kucharz miesza łyżką potrawę w garnku.
A gdy dorosnę…- wywiad z mamą lub tatą
Poznajemy wybrane zawody.
- Zapraszamy was do zadawania pytań na temat pracy spotkanym osobom z rodziny, np.
mamie lub tacie:
- Co to jest praca?
- Kto chodzi do pracy?
- Dlaczego ludzie chodzą do pracy?
- Co się robi w pracy?
Na zakończenie proponujemy zabawę twórczą pt. „Co by było, gdyby…?”
- Dokończcie zdania:
Co by było, gdyby…
- …dorośli nie chcieli chodzić do pracy?
- …dzieci chodziły do pracy?
- …dorośli zamienili się na jeden dzień zajęciami z dziećmi?