Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Środa 02.02.

02.02. 2022 – Środa

  • Temat tygodnia: „Kim będę, gdy dorosnę?”
  • Temat dnia: „Gdy dorosnę, będę…”

Drodzy rodzice i dzieci !

Na początek  dzisiejszego dnia proponujemy zabawę  z zestawu zabaw ruchowych nr 21.

Zabawa ćwicząca równowagę „Nietypowe rysowanki”.

  • Stańcie na jednej nodze, a drugą nogą rysujcie w powietrzu małe koła i duże koła, potem zmieńcie nogę.

Zapraszamy do wysłuchania wiersza S. Kraszewskiego pt. „Zawody”

  • Posłuchajcie:

Kto dom stawia? – Murarz!

Kto chleb piecze? – Piekarz!

Kto stół robi? – Stolarz!

A ty? Na co czekasz?

 

Każdy jakiś zawód ma,

swoją pracę dobrze zna.

W domu, w polu, w szkole też

pracuj z nami, jeśli chcesz.

Kto maluje? – Malarz!

Kto nas leczy? – Lekarz!

Książki pisze? – Pisarz!

A ty? Gdzie uciekasz?

 

Każdy jakiś zawód ma,

swoją pracę dobrze zna,

dookoła praca wre,

by nam lepiej wiodło się!

Porozmawiajmy na temat wysłuchanego wiersza.

- Powiedzcie, co robi stolarz, a co murarz?

- Kto maluje, a kto piecze chleb?

- Czy znacie wszystkie zawody wymienione w wierszu?

Proponujemy zabawę do tekstu piosenki – „Kim będę w przyszłości?”

Potrzebne będą: worek, drewniana łyżka, grzebień, mikrofon, konewka, list.

  • Posłuchajcie:

1.Kim będę w przyszłości, pytają mnie dorośli.

Ja odpowiedź później dam, bo tak wiele planów mam.

Ja odpowiedź później dam, bo tak wiele planów mam.

Ref.: Babcia mówi: – Bądź lekarzem.

Dziadek: – Bądź drukarzem.

Ciocia: – Zostań pielęgniarką.

Wujek: – Bądź kucharką.

Mama z tatą tak co tydzień zawód mi zmieniają.

Nawet panie, te z przedszkola, też o to pytają.

Nawet panie, te z przedszkola, też o to pytają mnie.

 

2. Zawody są ważne, wesołe i poważne.

Może tak się przecież stać, że w orkiestrze będę grać.

Może tak się przecież stać, że w orkiestrze będę grać.

Ref.: Babcia mówi…

  • Powiedzcie, o jakich zawodach była mowa?
  • Jakie zawody wykonują wasi rodzice?
  • Dokończcie zdanie: „Gdy dorosnę, zostanę....”
  • Dlaczego?
  • W przygotowanym przez rodzica woreczku znajdują się przedmioty. Odgadnijcie, z jakim zawodem związany jest dany przedmiot. Pokażcie ruchem lub gestem czynności wykonywane w danym zawodzie, np. listonosz wyjmuje listy z torby i kładzie je w skrzynce, kucharz miesza łyżką potrawę w garnku.

A gdy dorosnę…- wywiad z mamą lub tatą

Poznajemy wybrane zawody.

  • Zapraszamy was do zadawania pytań na temat pracy spotkanym osobom z rodziny, np.

mamie lub tacie:

- Co to jest praca?

- Kto chodzi do pracy?

- Dlaczego ludzie chodzą do pracy?

- Co się robi w pracy?

Na zakończenie proponujemy zabawę twórczą pt. „Co by było, gdyby…?”

  • Dokończcie zdania:

Co by było, gdyby…

  • …dorośli nie chcieli chodzić do pracy?
  • …dzieci chodziły do pracy?
  • …dorośli zamienili się na jeden dzień zajęciami z dziećmi?