Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Propozycje zadań i aktywności w okresie zawieszenia zajęć - 25.03 - 26.03.

25.03. Temat dnia: „Wszystko rośnie”

Na początek  dzisiejszego dnia proponujemy zabawę  z zestawu zabaw ruchowych nr 28.

  • Naśladujcie wiewiórkę. Poruszajcie się na czworakach, w różnych kierunkach, w poszukiwaniu wiosny. Kiedy rodzic  podniesie ręce do góry – drzewo kwitnie. Wiewiórka podchodzi do drzewa. Kiedy rodzic opuści ręce, wiewiórka spaceruje dalej.

Czas na ćwiczenia słuchowe  – „Zagadki pani Wiosny”.

Potrzebne są: po 2 kubeczki jednorazowe wypełnione piaskiem, kamykami, nasionami

Rodzic ustawia kubeczki blisko siebie.

  • Pani Wiosna przygotowała dla was niespodzianki – zagadki. W kubeczkach ukryła ulubione dźwięki. Posłuchajcie, a potem wskażcie kubeczek, który przy potrząsaniu wydaje taki sam dźwięk.

Po przestawieniu kubeczków zabawę zaczynamy  od początku. 

Dzielimy nazwy kwiatów wiosennych na sylaby.

Przebiśniegi:  prze-bi- śnie- gi,

Krokusy:  kro-ku-sy. 

Zawilce: za-wi-lce.

Pierwiosnki: pie- rwio -snki.

Proponujemy wam zabawę z tekstem – „Spotkanie z wiosną”.

Potrzebne są: chusteczka szyfonowa w dowolnym kolorze

  • Ciepły wietrzyk powiał dzisiaj - unieście ręce i wykonajcie obrót wokół siebie,

Słychać świegot ptaków – naśladujcie ruchy skrzydeł ptaków,

A w ogrodzie spotkać można – maszerujcie w miejscu,

Miłych przedszkolaków – unieście ręce i wykonajcie obrót wokół siebie.

Zapraszamy was do wiosennych prac – wysiewu fasoli.

Potrzebne są: słoik, gaza, gumka, nasiona fasoli, wata, woda.

  • Na przygotowany słoik nakładamy gazę/ poproście rodzica o pomoc / i mocujemy ją za pomocą gumki. Ułóżcie na gazie nasiona fasoli i nalejcie do słoików wodę tak, by fasola była lekko w niej zanurzona.
  • Obserwujcie wzrost fasoli codziennie.

Pora na ćwiczenia ruchowe:

Potrzebne są:  4 krążki, nagranie tanecznej muzyki

  • Zabawa orientacyjno – porządkowa „Pokaż krążek”. Dziecko porusza się  ostrożnie  pomiędzy  krążkami  w  ustalonym  kierunku,  w  rytmie  muzyki.  Podczas  przerwy  w grze podnosi najbliżej leżący krążek i wyciąga rękę z krążkiem w górę. Gdy ponownie usłyszy sygnał, odkłada krążek na podłogę i swobodnie porusza się dalej..
  • Ćwiczenia ramion –„ Rozgrzewka” .Dziecko stoi przy swoim krążku. Dmucha w ręce, masuje dłońmi poszczególne części swojego ciała, wskazane przez rodzica.
  • Ćwiczenie dużych grup mięśniowych –„ Do czterech”. Dziecko wykonuje  ćwiczenie  zgodnie  z  poleceniem. Podczas  wykonywania  ćwiczenia rodzic liczy miarowo do czterech. Po zakończeniu odliczania proponuje kolejne ćwiczenia, np.: przysiady, wymachy rąk.
  • Ćwiczenia z elementem skoku – „Zajączki”. Dziecko naśladuje skoki zająca poszukującego jedzenia. Porusza się między leżącymi na podłodze krążkami. Na klaśnięcie zatrzymuje się, naśladuje nasłuchiwanie i ponownie skacze.
  • Ćwiczenie uspokajające. Dziecko trzyma krążek i swobodnie porusza się  przy dźwiękach muzyki.

 Na zakończenie proponujemy wykonanie zadania w karcie pracy - Karty pracy MAC „Nowe przygody Olka i Ady” – 4l, cz. 2, s. 24. link do kart pracy

-- --  rysuj po śladach rysunku krokusów,

-- --  zaznacz brakujące elementy na drugim obrazku w każdej parze,

-- --  koloruj rysunek według wzoru,

-- -- numeruj odpowiednio obrazki za pomocą kropek.

 

26.03. Temat dnia: „Wiosenne kwiaty”

Na początek  dzisiejszego dnia proponujemy zabawę  z zestawu zabaw ruchowych nr 28.

/Opis zabawy w dniu 25.03.2021/

Czas na ćwiczenia słownikowe – „Zielony do zielonego”.

  • Poszukajcie w domu przedmiotów w zielonym kolorze.

Nazwijcie je i spróbujcie opisać, np. to jest mała, zielona piłeczka.

Możecie użyć więcej słów do określania zgromadzonych przedmiotów.

 Wykonajcie teraz ćwiczenia oddechowe – „Kwiaty pachną”.

Potrzebne są: chusteczki higieniczne, flamastry, taśma klejąca, perfumy

  • Ozdóbcie flamastrami chusteczki higieniczne, np. w kropeczki.
  • Z pomocą rodzica uformujcie z chusteczek kwiaty – chwyćcie palcami chusteczkę pośrodku, zwijając ją nieco i z pomocą rodzica sklejcie taśmą i spryskajcie
  • Delikatnie pochylcie się nad wiosennymi kwiatami i wąchajcie je - wciągajcie powietrze nosem, wydychajcie ustami.

Wypowiadamy rymowankę o wiośnie w różnych pozycjach.

  • Powtórzcie tekst rymowanki w określonych pozycjach: stojąc, leżąc, kucając:

Już skończyła nam się zima,

Teraz wiosna się zaczyna.

Wysłuchajcie wiersza K. Datkun- Czerniak pt. „Wiosna”. 

Wiosna w zielonej sukience

Nogami bosymi stąpa.

I gdzie stopę stawia,

Tam… to chyba czary-

Wiosenny kwiat zostawia.

Po spacerze wiosny

Świat zmienia się cały.

Ptaki wśród zieleni

Radośnie śpiewają

Motyle fruwają,

Świerszcze cicho grają.

Kwiaty kolorowe

Wśród traw zakwitają.

Gdyby nie ty, wiosno,

i te twoje czary, to świat byłby pewnie i smutny i szary.

Odpowiedzcie na następujące pytania:

 - Co zakwita tam, gdzie stopę stawia wiosna?

 - Jak zmienia się świat po spacerze wiosny?

 - Co robią wiosną kwiaty motyle i świerszcze?

 - Jaki byłby świat, gdyby nie czary wiosny?

Zaproponujemy wam teraz wykonanie obrazka o tematyce wiosennej pt. „ Pani Wiosna”

Potrzebne są: zielony lub biały karton, kolorowe flamastry, nagranie utworu A. Vivaldiego „Cztery pory roku – Wiosna”.

  • Zapraszamy was do zabawy plastycznej przy muzyce A. Vivaldiego „Cztery pory roku – Wiosna”.
  • Narysujcie portret pani Wiosny i wiosenną przyrodę, która ją otacza.
  • Na koniec podzielcie się z rodzicami wrażeniami towarzyszącymi wam podczas wykonywania tej pracy. 

Zapraszamy was teraz do zabawy ruchowej – Znak wiosny.

Biegajcie na palcach w ustalonym kierunku, podczas przerwy, na zapowiedź rodzica wykonujcie ruchy według instrukcji, np.:

Kropla wody – kucacie i pukacie opuszkami palców w podłogę,

Trawa – unosicie ręce w górę i poruszacie palcami dłoni,

Przebiśnieg – kucacie, powoli wspinacie się na palce, powoli unosicie palce w górę,

Bocian – chodzicie z wysokim unoszeniem kolan, uderzając dłonią o dłoń i wypowiadacie sylaby: kle, kle.

 Na zakończenie proponujemy wam wykonanie zadania w karcie pracy - Karty pracy MAC „Nowe przygody Olka i Ady” – 4l, cz. 2, s. 22, 23. link do kart pracy

-- -- na każdej kolejnej gałązce rysuj o jeden pąk więcej, niż na poprzedniej,

-- -- na każdej kolejnej gałązce rysuj o jeden pąk mniej niż na poprzedniej.