Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Propozycje zadań i aktywności w okresie zawieszenia zajęć - 02.04 - 09.04.

09.04

Posłuchajcie piosenki pt. „Wiosna w ogródku” 

https://www.youtube.com/watch?v=gpZElYqu1Ag                                                                     

i pokolorujcie na karcie pracy

(https://drive.google.com/file/d/1soeEtzFZNNZwNIydEVuaXHy0eUnTgK6g/view?usp=sharing) te obrazki , które pojawiły się w piosence.

Spotkania z muzyką poważną  – słuchanie utworu A. Vivaldiego „Wiosna”.

Oto link do utworu A. Vivaldiego „Wiosna”

https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI&list=RDjdLlJHuQeNI&start_radio=1&rv=jdLlJHuQeNI&t=83

Dzieci słuchają w skupieniu utworu A. Vivaldiego „Wiosna”, następnie próbują odpowiedzieć na następujące pytania:

  • Próba rozpoznania i nazwania instrumentu dominującego w utworze:
    – Jakie instrument było słychać najczęściej w tym utworze ?( skrzypce)
    • określenie nastroju i charakteru wysłuchanej muzyki;
    – Jaki nastrój towarzyszy tej muzyce? ( wesoły, radosny )
    – Jaka ta muzyka była ? Czy była szybka czy wolna?
    – Co wyobrażaliście sobie słuchając tej muzyki ?
    – Z jakimi kolorami kojarzy Wam się Wiosna ?
  • Opowieść ruchowa „Wiosna na łące”

Dzieci udają rozkwitający kwiat, są małą cebulką. Wyobraź sobie, że jesteś maleńką cebulką, z której wyrośnie wiosenny kwiatek. Mróz ściska jeszcze ziemię, nie możesz się nawet poruszyć. Jest ciemno i ciasno. Nie możesz tego zobaczyć, ale czujesz, że słońce zaczyna mocniej przygrzewać, topi się śnieg i woda wsiąka w ziemię. Jest ci już luźniej. Nic jeszcze nie widzisz, ale powoli wypuszczasz pierwsze kiełki. Coraz śmielej wyciągasz ku górze zielone ramiona. Nadal jeszcze nic nie widzisz, ale czujesz, jak wiatr otula twoje delikatne łodyżki. Nagle rozkwitasz, rozglądasz się dookoła, uśmiechasz się do słońca i chmur. Jesteś taki szczęśliwy, że chciałbyś zatańczyć, ale przytrzymują cię korzonki. Radośnie kołyszesz się na wietrze.

Malowana muzyka: Słuchając jeszcze raz muzyki „Wiosna” A. Vivaldiego namalujcie farbami wiosnę na łące.

„W zdrowym ciele, zdrowy duch”,  a więc czas na gimnastykę:

Wiosenne ćwiczenia gimnastyczne

Jeśli już wykonaliście wszystkie zadania proponuję kilka ćwiczeń gimnastycznych. Może uda Wam się namówić rodziców lub rodzeństwo. Do wykonania tych ćwiczeń potrzebna będzie strona z gazety, może być też niepotrzebna kartka i oczywiście wygodny strój (najlepiej gimnastyczny).

Zaczynamy.

  1. Marsz po wyznaczonej przestrzeni z gazetą w ręce, przez chwilę.
  2. Następnie spróbujcie położyć gazetę na głowie i stanąć na baczność.
  3. „Skoki”- skakanie z gazetą między 
  4. ,,Czytanie gazety” – siad ugięty, stopy na gazecie, ręce opierają sie za plecami. Przesuwamy gazetę równocześnie obiema stopami, po podłodze, do przodu i z powrotem (powtarzamy 5 razy).
  5. Kwiaty kwitną i więdną na łące – stajemy na gazecie, po woli przechodzimy do pozycji kucznej (skulonej, głowy schowane), następnie powoli podnosimy się, rozprostowujemy ręce, nogi, tułów i wyciągamy ramiona w górę i wracamy do pozycji kucznej (powtarzamy 5 razy).
  6. „Owady na łące”- stoimy na gazecie (na podłodze), w pewnej chwili owad wylatuje ze swojego domku, lata nad łąką, na sygnał wraca do domku (powtarzamy kilka razy).
  7. „Piłeczki” – gazeta zgnieciona w kulkę, podrzucanie jej prawą ręka, lewą ręką, oburącz, przerzucanie z ręki do ręki.
  8. „Raki ” – podpór przodem z gazetą na brzuchu, poruszamy się z nogami do przodu.
  9. „Rzuć do celu” – zrzucanie kulek z gazet do ustalonego celu.
  10. „Tocz się tocz piłeczko” – siedzimy w siadzie klęcznym (na piętach) i próbujemy przesuwać kulkę przez  dmuchanie na nią.

Albo ćwiczenia przy muzyce:

Mam nadzieję, że wszystkim udało się dotrwać do końca. Gratulujemy.

08.04

Zapraszamy do wesołej, zdalnej zabawy. 
Dzisiaj  utrwalamy sobie wiadomości o porach roku.

  1. Posłuchajcie fragmentów wiersza pt. „Od wiosny do wiosny”– prosimy abyście zamknęli oczy i spróbowali  sobie wyobrazić co takiego dzieje się na świecie opisanym w wierszu. Podczas słuchania, postarajcie się zapamiętać jakie pory roku są w nim przedstawione.    

Na niebie jaśnieje słońce

dni płyną płyną miesiące…..

Ze snu budzą się drzewa

Ptaki wracają z daleka 

Sady zabielą się kwieciem

To wiosna ! Wiosna na świecie!

Dni coraz dłuższe, gorętsze

Woń siana płynie z powietrzem

Z pól żniwne słychać piosenki

Pod lipą ciche pszczół brzęki

Zakwitły malwy przed chatą….

Lato na świecie ! Już lato !

W sadzie już jabłko dojrzewa

Liście się złocą na drzewach

Idą jesienne szarugi

wiatr nagle drzewa gnie w lesie….

Jesień na świecie! Już jesień! 

Długie i ciemne są noce

Śnieg w słońcu tęczą migoce

Rzekę pod  lodem mróz trzyma 

Zima na świecie ! Już zima…..

             A teraz mamy do Was kilka pytań:

  • Czy udało się Wam zapamiętać ile pór roku jest przedstawionych w wierszu?
  • Co oznacza sformułowanie: „ płyną miesiące”?
  • Jakie prace wykonuje się w polu lub w ogrodzie wiosną, latem a jakie jesienią i zimą? 
  1. Na pewno świetnie poradziliście się sobie z odpowiedziami na te wszystkie pytania. Dlatego teraz chwilę się poruszamy, zapraszam! Tańczymy do piosenki w dowolny sposób według własnego pomysłu: https://www.youtube.com/watch?v=69B_ZJ37PYw
  2. Na koniec proponujemy obejrzeć ciekawe filmiki: jak zrobić kwiaty z papieru i nie tylko oraz zabawy które rozwijają  waszą motorykę małą poprzez aktywność z różnymi materiałami.            https://www.mamawdomu.pl/wp-content/uploads/2018/07/DSC_0264-1024×683.jpg

Życzymy udanej zabawy.

Język angielski - 08.04.2021

1. „Good Morning Song” – piosenka na powitanie.

https://www.youtube.com/watch?v=ALcL3MuU4xQ lub https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

 Zapoznanie z nazwami zwierząt wiejskich na podstawie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=EwIOkOibTgM

słownictwo do zapamiętania:

  • farm – farma
  • cow – krowa
  • dog – pies
  • duck – kaczka
  • horse- koń
  • sheep – owca

Odtwarzamy piosenkę kilka razy, aby dzieci się z nią osłuchiwały.

 2. Wspólne liczenie do 20 przy piosence:

 https://www.youtube.com/watch?v=D0Ajq682yrA

3. Zachęcam do odtworzenia dziecku bajki „Brzydkie Kaczątko”

https://www.youtube.com/watch?v=kPfoSZFHNs4

najważniejsze słownictwo do zapamiętania:

  • egg – jajko
  • duck – kaczka
  • duckling – kaczątko
  • grey -  szary
  • yellow - żółty
  • ugly – brzydkie
  • sad – smutny
  • hen – kura
  • dog – pies
  • beautiful – piękny
  • swan – łabędź

02.04 - Zwyczaje wielkanocne

Słuchanie ciekawostek na temat Wielkanocy.
• Wielkanoc nazywana jest Świętem Zmartwychwstania Pańskiego. Chrześcijanie obchodzą ją na pamiątkę zmartwychwstania Chrystusa. Wierzą, że ofiarował swoje życie, żeby odkupić winy ludzi.
• Zwierzęciem ofiarnym przez wiele, wiele lat był baranek, dlatego został on symbolem ofiary Chrystusa.
• Jajka z czasem zaczęto święcić, traktując je jako symbol rodzącego się życia.
• Zające traktowano jako symbol płodności, dostatku i wierzono, że to zając przynosi świąteczne jajka.
• Ważnym symbolem zbliżających się świąt jest Niedziela Palmowa, podczas której święcone są palmy. To nawiązanie do witania Chrystusa wjeżdżającego do Jerozolimy.

Ważnym symbolem Wielkanocy są pisanki. Tradycja malowania jajek jest znana od starożytności.
Do farbowania jaj używano: łupinek cebuli, wstążek owsa, szpinaku, kory drzew. W niektórych regionach Polski wydrapywano wzory na pomalowanych skorupkach lub oklejano jajka sitowiem, wycinankami z papieru, tkaniną.

Słuchanie ciekawostek na temat pisanek.
• Pisanki stosowano do różnych zabiegów magicznych, np. dotykano nimi grzbietów bydła, aby było zdrowe i płodne; toczono je wzdłuż zagonów oziminy, żeby zapewnić urodzaj.
• Traktowano je także jako dar, który miał przynieść wszelką pomyślność osobie obdarowanej.
• Młode kobiety dostawały często pisanki marcepanowo-czekoladowe z pierścionkiem.
• Ludzie bogaci obdarowywali się drogimi pisankami ze złota, przyozdobionymi kamieniami szlachetnymi (francuski jubiler Fabergé wykonywał takie na zamówienie cara Rosji).
• Służyły też do zabawy zwanej taczankami – turlało się po stole malowane jajka, zderzając je ze sobą. Wygrywała osoba, której pisanka się nie potłukła.

Wykonanie pisanek różnymi technikami - wg uznania.
• Kraszanki – jajka o czerwonej barwie.
• Malowanki – jajka jednobarwne (nie czerwone).
• Wyklejanki – jajka z naklejonym obrazkiem z listków, sitowia, włóczki…
• Nalepianki – jajka ozdobione nalepionymi na skorupkę różnobarwnymi wycinankami z papieru.
• Pisanki – przed zanurzeniem jajka w barwnym roztworze rysuje się na nim wzory woskiem. Po włożeniu do gorącej, barwnej wody tam, gdzie był wosk, zostaje biały, niepomalowany ślad na kolorowym tle. Dawniej do barwienia jaj używano naturalnych barwników, np. kolor zielony uzyskiwano z listków młodego żyta, kolor czerwono-żółty z łusek cebuli, kolor ciemnobrązowy lub czarny z kory śliwy lub olchy, kolor czerwony z buraków, a kolor niebieski z suszonych płatków chabra.

Piosenka wielkanocna - zachęcamy do wysłuchania.

https://www.youtube.com/watch?v=JMbbv83DgUM

Wielkanocne Życzenia

Kochani w sytuacji gdy Wielkanoc spędzamy w domu,
pełni niepokoju co przyniesie jutro,
pozostaje nam życzyć zdrowia,
które teraz doceniamy najbardziej
i nadziei, że wyjdziemy
z tego doświadczenia mądrzejsi, silniejsi i uważniejsi
wobec otaczających nas osób.
Pamiętajcie, że pomimo odległości
sercem i myślami jesteśmy z Wami.

Zdrowych Świąt Wielkanocnych
życzą Anie.