Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Matematyczne zabawy

Ćwiczenia poranne proponujemy zabawy do wyboru z dnia poprzedniego.

Dyrygent – ćwiczenie rozwijające spostrzegawczość.
Proszę przygotować kartoniki z literami samogłoskami poznanymi przez dzieci.
Dziecko losuje kartonik z samogłoską, np. A.  Przypominamy dziecku melodię utworu Wlazł kotek na płotek. Zamiast słów dziecko śpiewa na wybraną melodię samogłoskę A, patrząc na sugestię (dyrygenta - rodzica). Gdy dyrygent podniesie ręce do góry, dziecko śpiewa głośno, gdy opuści ręce – cicho, gdy energicznie porusza dłońmi – śpiewa szybciej itd.
Dyrygent może także wykonać gest stop (np. prezentując dziecku wnętrze otwartej dłoni), na który dziecko przestaje śpiewać. Zabawa wymaga  od dzieci dużej koncentracji.

Projektant wnętrz – tworzenie siatki pojęć.
Arkusz szarego papieru, napis PROJEKTANT WNĘTRZ, materiały piśmiennicze.
Prezentujemy dziecku napis, dzielimy słowo na sylaby i na głoski. Gdy dziecko poznaje hasło
(wzrokowo lub słuchowo),  zadajemy pytania pomocnicze:
Czy projektant wnętrz (przedmiotów znajdujących się we wnętrzach) różni się od projektanta mody? Jakiego innego słowa można użyć, żeby zastąpić słowo wnętrze?
Jakie przedmioty wymyśla projektant?

Czy projektant sam wykonuje przedmioty, które wymyśla?
Dzieci podają swoje odpowiedzi, a my zapisujemy je na arkuszu.

Co dalej? – zabawa matematyczna.
Kartoniki z liczbami.
Dziecko siedzi, a my podajemy pierwszą liczbę, np. 7. Dziecko kontynuują liczenie.
Gdy je zakończy,  podajemy kolejną liczbę, od której dziecko zaczyna liczyć. Jeżeli dzieci mają
problem z liczeniem od konkretnej liczby,  układamy z kartoników z liczbami węża liczbowego (od 0 do 9). Dzieci mogą się nim posiłkować przy podawaniu odpowiedzi.
O jeden większa, o jeden mniejsza – zabawa matematyczna.
Kartoniki z liczbami (od 0 do 9), liczmany.
Układamy kartoniki z liczbami od 0 do 9,  dziecko podpisuje kartoniki liczmanami – kładzie liczmany, które tworzą wieże, nad kartonikami (celem jest pokazanie przyrostu o jeden dla kolejnych liczb naturalnych). Następnie  bierzemy drugą talię kartoników z liczbami od 1 do 9. Tasujemy ją. Potem losujemy z talii np. kartonik z liczbą 3. Zadaniem dziecka jest powiedzenie liczby o jeden większej i o jeden mniejszej od liczby wylosowanej na kartoniku. Jeżeli dziecko dobrze sobie radzi, to samo ćwiczenie wykonują o 2, 3,4,itd.więcej lub mniej.

Ćwiczenie orientacji czasowo-przestrzennej - nauka dni tygodnia.

https://www.youtube.com/watch?v=Y5fAUZna0kI

Zabawa Co się zmieniło?. Pokazujemy dziecku układ zabawek, figur, przedmiotów – dziecko powinno zapamiętać układ. Dziecko odwraca się, albo zakrywa dłońmi oczy. Chowamy lub zmieniamy kolejność  trzeba  wskazać, której zabawki brakuje, lub co zostało przestawione.                                      

Gdyby dziecko  potrzebowało przypomnienia jak wyglądają np. prostokąt, trójkąt, to możecie wykorzystać filmiki- przypominajki.

https://www.youtube.com/watch?v=TwaCIYOofS0   kształty1

https://www.youtube.com/watch?v=WVXRV-cUDGM    kształty 2