Dzień i noc
Temat tygodnia: Chciałbym być kosmonautą.
Temat dnia: Dzień i noc.
- Ćwiczenia słuchowe Zaklaszcz tak jak ja.
Dziecko słucha prostych układów rytmicznych wyklaskiwanych przez Rodzica; powtarzają je.
- Dowolny taniec przy piosence "Ufoludki"
- Zabawa dydaktyczna Co robimy w dzień? Co robimy w nocy?
Zabawa pantomimiczna Co można robić w dzień?
Prosze, aby Rodzic pokazał różne czynności, a dziecko odgaduje, co dzisiaj robił. Następnie chętne dziecko pokazuje wykonywane przez siebie czynności, a Rodzic odgaduje, co to za czynności.
- Ćwiczenia klasyfikacyjne.
Będą potrzebne obrazki, kartoniki z obrazkami słońca lub księżyca.
Dziecko oglądaje obrazki (np. przedstawiające dziecko śpiące nocą w łóżeczku, kierowcę jadącego tirem nocą, dzieci spacerujące po parku, bawiące się w piaskownicy, w sali, karetkę pogotowia jadącą nocą). Umieszcza przy nich kartoniki z obrazkami słońca lub księżyca,w zależności od tego, czy dana sytuacja ma miejsce w dzień czy w nocy.
- Ćwiczenie graficzne Promienie słońca.
Będą potrzebne: kartki z żółtymi kołami, żółte kredki.
Dziecko dorysowuje żółtą kredką promyki (kreski różnej długości) dookoła symbolizującego słońce koła, wyciętego z żółtego papieru i naklejonego na kartce.
- Zabawa rozwijająca inwencję twórczą Nasze statki kosmiczne.
Będą potrzebne paski bibuły.
Dziecko układa na dywanie statki kosmiczne z pasków bibuły różnej długości i szerokości, w różnych kolorach (według własnych pomysłów). Opowiada o powstałych kompozycjach, wymyślają nazwy planet, na które poleciałyby takimi statkami.