czwartek 10 lutego- Sekrety biblioteki
Wstęp: Na miły początek dnia proponujemy zabawy rytmizujące TUTAJ
oraz zabawę muzyczno-ruchowąZatańcz ze mną: https://www.youtube.com/watch?v=S9xKmJqsvyA
1.Propozycja zajęcia - Sekrety biblioteki.
Przygotuj też karty pracy, cz. 3, s. 16–18
Zadaj dziecku pytania:
- Jak się nazywa osoba, która pracuje w bibliotece? Czym się ona zajmuje?
- Czy wiesz, jak się nazywa pomieszczenie w bibliotece, w którym czyta się książki?
- Czy potraficie wskazać czytelnię na obrazku?
- Jak się nazywa kącik w bibliotece, w którym można skorzystać z komputera?
- Co musimy zrobić, żeby wypożyczyć książkę?
- Czy wiesz, co oznaczają piktogramy przedstawione na tablicy? O czym informują?
W bibliotece czy w księgarni? – zabawa dydaktyczna.
Rodzic z dzieckiem ustala różnice między księgarnią a biblioteką. Ustalenia te mogą przyjmować
formę dialogu. Rodzic mówi: W bibliotece książki są ułożone w kategorie. Dziecko odpowiada:
W księgarni też. Rodzic.: Z biblioteki wychodzimy, zabierając książkę do domu. Dziecko: Z księgarni
też. Rodzic: Aby wziąć książkę z biblioteki do domu, trzeba ją wypożyczyć. Dziecko: W księgarni nie.
Teraz poproś dziecko o udzielenie odpowiedzi na pytanie: Co trzeba zrobić, by zabrać książkę z księgarni do domu?
Gdyby książki potrafiły mówić – zabawa twórcza.
Przygotuj książki o różnej tematyce. Zadaniem dziecka jest zastanowić się, co ta książka mogłaby powiedzieć o sobie, gdyby potrafiła mówić. W jaki sposób
przekonałaby czytelnika do tego, zapiszcie zaprezentowane przez dziecko pomysły. Możecie je uzupełniać według poniższych przykładów.
Książka kucharska – Znam wszystkie sekrety najlepszej zupy pomidorowej. Nawet babcia zagląda do mnie, gdy chce upiec ciasto. Znam też przepis na szpinak – taki, że palce lizać!
Komiks – Chmurki są nie tylko na niebie. U mnie w chmurkach znajdziesz zapisane słowa bohaterów. A nawet superbohaterów. Jeżeli nie potrafisz czytać, nie przejmuj się! Wiele się dowiesz, patrząc na obrazki.
Album – Zwierzęta, ludzie i budynki. Kwiaty, owoce i warzywa. Lasy, góry, łąki. Jasne i ciemne, stare i nowe. Na moich kartach poznasz pomysły artystów z całego świata.
Propozycja pracy plastycznej - Dbamy o książki.
Przygotujcie: papier – prezentowy lub szary, materiały piśmiennicze, taśmę klejącą.
Pokaż dziecku, w jaki sposób obłożyć okładkę książki papierem. Jeżeli użyjecie szarego papieru lub gazety, dziecko może samodzielnie ozdobić okładkę według własnego pomysłu. zakładka1, jeśli jednak macie ochotę na poważniejsze wyzwanie zróbcie razem własną rozkładaną książkę,tutaj znajdziecie wskazówki KLIKNIJ
Teraz poproś dziecko o wypełnienie Karty pracy, cz. 3, s. 17- przeczytaj mu polecenia.Zachęć też dziecko do wypełniania kart pomocniczych.
Ponieważ od dłuższego czasu dzieci uczą się odczytywania godzin na zegarze, proponuję żebyście obejrzeli film i poćwiczyli.Życzę Wam powodzenia.
Nauka zegara dla dzieci - Wytłumaczenie oraz Ćwiczenia
Możecie też wypełnić karty pracy umieszczone poniżej