Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Czwartek 03.02.

 03.02. 2022 – Czwartek

  • Temat tygodnia: „Kim będę, gdy dorosnę?”
  • Temat dnia: „Dawne przedmioty i ich współczesne odpowiedniki”

Drodzy rodzice i dzieci !

Na początek  dzisiejszego dnia proponujemy ćwiczenie  z zestawu ćwiczeń ruchowych nr 21.

 „Gdzie jest mój ogon?” – czworakowanie

  • Poruszajcie się na czworakach wokół własnej osi i wykonujcie skręty w prawo i w lewo.

Czas na prezentacje  – „Sprzęty dawniej i dziś”

Uczymy się dostrzegać zmiany technologiczne.

  • Bałagan na dywanie – prezentacja.

 Potrzebne będą: drobne skrawki papieru, szczotka do zamiatania, szufelka, odkurzacz.

Na dywanie rozsypane są drobne skrawki papieru. Zobaczcie, jak  można się ich pozbyć. Pozbierajmy papierki ręcznie, używając szczotki do zamiatania i szufelki.

- Powiedzcie, jakiego sprzętu można użyć, aby papierki szybko zniknęły? /odkurzacza/.

/Po udzieleniu odpowiedzi przez dziecko, rodzic  może zaprezentować odkurzacz i jego budowę/.

- Powiedzcie, jak działa odkurzacz?

  • Od świecy do lampy – prezentacja

Potrzebne będą: świeca, lampka.

- Powiedzcie, co łączy ze sobą te dwa przedmioty? /Każdy z tych przedmiotów daje światło/

- Który przedmiot waszym zdaniem jest wynalazkiem starym, a który – współczesnym?

  • Dawniej i dziś – prezentacja

Potrzebne będą: telefon, karta kredytowa, monety,

- Popatrzcie na przedmioty: karta kredytowa, monety, telefon.

- Czy wiecie, do czego służy każdy przedmiot ?

- Co je łączy?

- Powiedzcie, jakie zmiany zaszły  w sposobie działania niektórych przedmiotów?

Dzielimy nazwy przedmiotów na sylaby

  • Podzielcie na sylaby:

samolot:  sa-mo-lot,

telefon:  te-le-fon, 

odkurzacz: od- ku-rzacz,

biletomat: bi- le –to-mat,

telewizor: te-le-wi-zor.

  • Powiedzcie, jaką głoskę słychać na początku w nazwach tych przedmiotów?
  • Spróbujcie wymienić po kolei głoski w nazwie - samolot.

Pora na ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 11.

Potrzebne będą: szarfa

  • Śnieżny tunel – ćwiczenia zwinnościowe.

Dzieci przekładają przez siebie szarfy – najpierw od głowy do kostek, potem od stóp po

głowę – udając przeciskanie się przez śnieżny tunel. Ćwiczenie powtarzają 3 razy.

  • Podskoki i bieg po śnieżnym puchu – ćwiczenia z elementami podskoku i biegu, z reakcją

na sygnał.

Dzieci trzymają szarfy w dłoniach i biegają po dywanie.

Na hasło Stój! rozkładają szarfy na dywanie, tworząc z nich pętelki. Na hasło Wskocz! wskakują do  szarfy i wyskakują z niej. Na hasło Start! Chwytają szarfy w dłonie, biegając swobodnie.

  • Łap śnieżkę – ćwiczenia zręcznościowe.

Dzieci  stoją naprzeciwko siebie w pozycji wyprostowanej i podrzucają do góry zwiniętą szarfę.

Wariant I: rzucają i łapią szarfę dwiema rękami równocześnie.

Wariant II: rzucają i łapią na przemian: raz jedną ręką, raz drugą.

  • Machanie nartą – ćwiczenia kształtujące postawę ciała.

Wariant I: dzieci stoją w lekkim rozkroku, trzymają rozciągnięte szarfy oburącz (wyciągnięte

w górę) i przechylają ręce raz w prawo, raz w lewo, starając się nie poruszać głową.

Wariant II: dzieci w siadzie skrzyżnym na dywanie , trzymają napięte szarfy na wysokości

ramion. Na sygnał wstają, starając się dalej trzymać szarfy.

 Na zakończenie proponujemy zabawę słowotwórczą pt. „Wynalazek przyszłości”

  • Zastanówcie się, jakie nowe funkcje może mieć telefon przyszłości lub inny przedmiot?
  • Zaproponujcie nazwy dla ulepszonych wynalazków.
  • Narysujcie na kartonie jakiś wynalazek np. telefon przyszłości.