Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

16.04.2021

16.04.2021 – Piątek

 

  • Temat tygodnia: „Wiosna na wsi”
  • Temat dnia: „Rozmowy na wiejskim podwórku”

 

Drodzy rodzice i dzieci !

 

Na początek  dzisiejszego dnia proponujemy zabawę z zestawu zabaw ruchowych nr 31.

Zabawa orientacyjno - porządkowa „Pora karmienia”

  • Poruszajcie się swobodnie naśladując sposób poruszania się kury. Na sygnał rodzica zatrzymujecie się, kucacie i stukacie palcem wskazującym w podłogę – kury jedzą ziarenka.

 

Czas na ćwiczenia artykulacyjne – „Głosy zwierząt”

  • Naśladujcie głosy wybranych zwierząt z dowolną intonacją, z radością, ze smutkiem, ze zdziwieniem, np.: radośnie: Muuuu, ze smutkiem: Beeee, ze zdziwieniem: Kwa, kwa.

 

Słuchamy wiersza I. Salach pt. „Bajka”

Usprawniamy narządy artykulacyjne

  • Posłuchajcie wiersza:

Zapraszam dzieci na bajkę,

w której kot pali fajkę –

pyku, pyku, pyk.

Ja sama jej nie pamiętam,

więc bajkę powiedzą zwierzęta.

Ko, ko – kokoszka zaczęła

i szybko odfrunęła.

Kukuryku! – zapiał kogutek

i jeszcze szybciej uciekł.

Gul, gul – indyki pisnęły.

Mee – potem kozy zaczęły.

Gę, gę – gąski zagęgały,

lecz bajki mówić nie chciały.

– Kwa, kwa – kaczki krzyknęły.

– Kwi, kwi – świnki kwiknęły.

Muuu – głośno ryknęła krowa.

Beee – baran jej zawtórował.

Miau, miau – kotki zapiszczały.

– Ihaha – koniki głos dały.

Hau, hau, hau – krzyknęły szczeniaczki.

Głosów był wybór taki!

Zwierzęta ryczały, beczały, kwakały,

gdakały i piały,

szczekały, gęgały, miauczały,

lecz bajki nie powiedziały.

 

Porozmawiajmy na temat wysłuchanego wiersza

  • Odpowiedzcie na pytania:

−− Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu?

−− Jakimi głosami odzywały się zwierzęta?

−− Dlaczego zwierzęta nie opowiedziały bajki?

 

Zapraszamy do przedstawienia inscenizacji wiersza  –  „Bajka”

  • Posłuchajcie wiersza ponownie i zgodnie z kolejnością występowania zwierząt w wierszu, naśladujecie ich głosy oraz zachowanie.

 

Pora na ćwiczenia ruchowe – zestaw ćwiczeń ruchowych nr 16

Potrzebne są:  podwójna kartka z gazety

  • Maszerujemy i liczymy.

Dziecko trzyma w ręku gazetę, maszeruje lub porusza się swobodnie. Liczy głośno do czterech, na cztery podnosi do góry rękę z gazetą.

  • • Zabawa orientacyjno-porządkowa „Kura na grzędzie”.

Dziecko układa przed sobą gazetę i wykonuje na niej siad klęczny- kura siedzi na grzędzie.

Na sygnał rodzica, kura wychodzi na podwórko i porusza się po nim w sposób charakterystyczny dla tych zwierząt. Na sygnał rodzica wraca do kurnika, na swoje miejsca. Przyjmuje pozycję wyjściową.

  • • Ćwiczenie wyprostne – „Uwaga, lis!”

Dziecko jest kurką. Porusza się w sposób charakterystyczny dla tych zwierząt.

Na hasło: Lis, zatrzymuje się natychmiast w miejscu, prostuje plecy, kładzie gazetę na głowie

i stoi nieruchomo do chwili, aż usłyszy ponowny sygnał do poruszania się.

  • • Ćwiczenie dużych grup mięśniowych – „ Ziarno dla kury”.

Dziecko stoi w lekkim rozkroku. Zwija gazetę w kulkę – to ziarno dla kury i trzyma ją oburącz przed sobą. Na sygnał rodzica, dziecko przenosi kulkę z gazety oburącz za głowę, puszcza na podłogę za plecami (wysypuje ziarno), a następnie zamienia się w kurkę– wykonuje skłon do przodu, oburącz chwyta kulkę leżącą z tyłu i podnosi do góry na znak wykonania zadania.

  • • Ćwiczenie mięśni brzucha – „Ukryte ziarno”.

Dziecko leży na brzuchu. Kulkę układa przed sobą, policzek opiera na dłoniach ułożonych na

podłodze jedna na drugiej. Na sygnał rodzica, wkłada kulkę pod brodę, wyciąga ręce w przód,

podnosi klatkę piersiową i utrzymuje przez chwilę taką pozycję. Następnie wraca do pozycji wyjściowej.

  • Ćwiczenia stóp.

Dziecko siedzi w siadzie skulnym. Kulkę (ziarno) układa przed stopami. Na sygnał rodzica, kładzie

stopy na kulce i przesuwa ją naprzemiennie: do przodu i do tyłu (stopami po podłodze).

  • Ćwiczenie oddechowe.

Dziecko leży na brzuchu. Kulkę z papieru układa przed sobą. Stara się dmuchnąć na kulkę

tak mocno, aby przesunęła się w dowolną stronę.

 

Na zakończenie proponujemy zabawę – „Zwierzęta”

Ćwiczymy pamięć

Potrzebne są: maskotki zwierząt, np.: krowy, kota, psa, konia i innych

  • Na stole, jedna obok drugiej, znajdują się maskotki przedstawiające zwierzęta.
  • Podajcie nazwy tych zwierząt i starajcie się zapamiętać jakie zwierzęta znajdują się przed wami i jak są ustawione.
  • Odwróćcie się teraz tyłem.

/Rodzic zmienia w tym czasie ustawienie zwierząt lub chowa jedno z nich/

Odgadnijcie, jakiego zwierzęcia zabrakło lub co zmieniło się w ich ustawieniu